ArtykułyMarketingSprzedaż

Uzyskaj referencje, by zwiększyć swoją sprzedaż

By 25 stycznia 2011 No Comments

Referencje naszych klientów są na wagę złota. Pozytywne opinie zadowolonych klientów na temat twoich produktów czy usług, są jedną z lepszych sposobów generowania nowych przychodów dla twojego biznesu.

Wykorzystaj swoje obecne relacje z klientami, by podnieść swoją sprzedaż. Taka forma reklamy najbardziej się sprawdza w usługach, ale nie tylko. Można rzec, że każdy z nas świadczy w swoim życiu jakieś usługi.

Wszyscy przedsiębiorcy, zwłaszcza ci początkujący zakładają, że klienci sami dostarczą im referencje.

Czekają więc na nie całymi miesiącami. Wiadome jest, że opinie o nierzetelnych wykonawcach rozchodzą się jak świeże bułeczki. Niestety, tych dobrych opinii nie często wyjdzie na światło dzienne.

Badania American Express dowodzą, że 87 % klientów skłonnych jest polecić swoich doradców, a tylko 11% z nich jest o to proszonych. Oznacza to, że większość firm traci z tego tytułu ogromną szanse na pozyskanie nowego klienta, a w konsekwencji zwiększenia swoich przychodów.

W jaki sposób można wykorzystać swoje dotychczasowe relacje by poprosić owe 87 % osób, aby polecili twoje usługi komuś innemu?

Oto kilka porad, z którymi chciałbym się z tobą podzielić.

Doskonała usługa.

Jak wspomniałem już wcześniej, każdy z nas świadczy w jakimś stopniu usługi. Sprzedając pantofle w sklepie obuwniczym służymy swoim klientom. Ale nie tylko klientom świadczymy swoje usługi.

Będąc pracownikiem w jakiejś dużej korporacji możemy być pomocni innym ludziom w różnych sprawach. Swoim kolegom, szefom, podwładnym, pani Krysi z księgowości, panu Andrzejowi, temu smutnemu szkoleniowcowi BHP. Nigdy nie wiadomo, czy nie wykorzystasz tych relacji w przyszłości. Warto więc wyćwiczyć w sobie tę technikę, by za jakiś czas można było porosić tych ludzi o referencję dla twojej osoby.

Nigdy nie jesteś zajęty.

Nie wiem czy zdajesz sobie z tego sprawę, ale większość klientów, kolegów, znajomych nie dzwoni do ciebie z obawy, że przeszkodzi ci w jakiejś ważnej sprawie. Dlatego kiedy będziesz rozmawiał z nimi, zawsze poświęcaj im swoją uwagę w jak największym stopniu. I nigdy nie mów, że nie masz dla nich czasu.

Powiązania z innymi.

Na koniec waszej rozmowy biznesowej powiedz „Proszę dać mi znać, jeśli będzie coś, co mógłbym zrobić dla Pana bliskich, znajomych, kolegów z pracy”. W ten sposób zakotwiczasz swoim klientom opcję, że będą o tobie pamiętać, kiedy ktoś z ich otoczenia będzie szukał pomocy, usługi, produktów w podobnej dziedzinie.

Jak  pozyskać polecenia w swoim biznesie?

Odpowiedź jest oczywista, najlepiej o nie poprosić. Można poprosić wprost, można wysłać list z prośbą o polecenia. Można wykorzystać stronę internetową, wysłać emalia. Możliwości jest naprawdę sporo.

Wystarczy tylko chcieć.

Pozdrawiam,

Artur Rak

Zobacz pozostałe wpisy z tej kategorii:

Artykuły dla handlowców

Przeczytaj podobne