ArtykułySprzedaż

Pozyskiwanie klientów. Zbiór najlepszych praktyk

By 19 grudnia 2014 2 komentarze

Dziś przeglądając twittera natrafiłem na bardzo ciekawą infografikę opracowaną przez InsideSales.com

Badanie prowadzone przez 3 lata na próbie 15 tys. unikalnych namiarów. Podczas badania wykonano 100 tys. telefonów. Wow!

Oto wyniki:

1. Najlepszym dniem do nawiązania nowych kontaktów są środa i czwartek. Różnica w stosunku do pozostałych dni jest prawie o 50% większa.

kiedy pozyskać klienta?

 

 

2. Najlepszy czas na kontakt, to przedział pomiędzy 16.00-17.00. albo 8.00-8.30

Dzwoniąc w tych godzinach zwiększamy szansę na pozyskanie klienta aż o 165%

kiedy dzwonić do klienta

 

3. Handlowcom największy problem sprawia pierwszy kontakt po otrzymaniu zapytania przez formularz.

Co się okazuje, że jeśli nie zareagujemy natychmiast (w ciągu 5 minut) szanse na pozyskanie klienta dramatycznie maleją. Niemal że do zera.

sprzedaż call centre

 

4. I na koniec jako ciekawostka. Wytrwałość handlowców daje największe wyniki. Szansa sprzedaży wzrasta wraz z kolejnym telefonem. Niestety handlowcy działają na odwrót. Jak widać na wykresie szósty telefon daje 90% szans na sukces. Natomiast większość handlowców rezygnuje po trzeciej rozmowie.

sprzedaż telefoniczna

 

Jak dla mnie wyniki są bardzo wiarygodne i mnie przekonały.

Jestem ciekaw Twojej opinii.

 

Przeczytaj podobne

Artur Rak

Author Artur Rak

More posts by Artur Rak

Join the discussion 2 komentarze

  • Paweł Popławski napisał(a):

    Ciekawe, a co z formularzami otrzymywanymi w weekend? Przecież na nie da się odpowiedzieć natychmiast. Zapytania weekendowe stanowią większość, jakich otrzymuję. Z tymi telefonami to ciekawa zależność będę musiał tego spróbować.

    • Artur Rak napisał(a):

      Paweł, w przypadku Twojej branży, bo akurat się znamy (sprzedaży doradczej dóbr lusksusowych) termin odpowiedzi może być wydłużony. Niemniej jednak pomyśl o jakimś autoresponderze. Tekst z podziękowaniami i informacją, że skontaktujesz się w ciągu np. 48 h. Możesz zamieścić informację, która umożliwi klientom w sprawach pilnych w weekendy skontaktować się z Tobą telefonicznie. (Taką informację możesz również umieścić na stronie z formularzem).

      Są ludzie, którzy mają opory przed telefonem, ale to już inna historia. 🙂
      Pozdrawiam,
      Artur

Dodaj komentarz